Softlancering Ignys - Global Payroll Services

Voor accountantskantoor Newtone heb ik de interne en externe softlancering begeleid van hun nieuwe internationale payroll-dienst: Ignys. Deze dienstverlening helpt bedrijven om wereldwijd payrollprocessen te standaardiseren, automatiseren en optimaliseren. Het project was gericht op het informeren en activeren van zowel interne medewerkers als externe klanten, zodat Ignys snel ingebed kon worden in de organisatie én in de markt.

Uitdaging

Ignys is een innovatieve oplossing die complexe internationale payrollprocessen beheersbaar maakt. De uitdaging lag in het overtuigen van zowel de interne doelgroepen (zoals relatiemanagers) als de externe doelgroep (internationaal opererende bedrijven) van de voordelen en gebruiksvriendelijkheid van de nieuwe dienst.

De boodschap moest helder en activerend zijn, zonder te vervallen in technische details.

“De samenwerking met Brandvrouw (Merel) was zeer prettig en ze nam waar nodig de project management rol op zich om onze korte deadlines kundig te bewaken.

Als spin in het web heeft Merel onze marketing campagne opgetuigd, uitgevoerd en succesvol afgerond. Merel geeft waar nodig kritische input op de marketing processen en denkt mee in het geheel. Een leuke en waardevolle samenwerking, veel dank Merel!”

Erwin Duijveman - Newtone

Aanpak en deliverables

Ik heb tijdens het project de volgende stappen ondernomen:

  1. Kick-off en strategie:
    • Intake met alle stakeholders om behoeften en doelen scherp te stellen.
    • Opstellen van de kernboodschap, doelgroepanalyse en tone-of-voice van Ignys.
  2. Interne communicatie:
    • Creatie van een intranetpagina met alle informatie over Ignys, inclusief een animatievideo en FAQ.
    • Nieuwsbericht over Ignys  op intranet met verwijzing naar de interne en externe pagina’s.
  3. Externe communicatie:
    • Realisatie van een conversiegerichte landingspagina voor klanten met SEO-optimalisatie.
    • Scriptredactie en coördinatie van de productie van een professionele animatievideo.
    • Ontwikkeling van een visuele identiteit voor Ignys die naadloos aansluit bij de merkwaarden van Newtone.
    • Opmaken van een LinkedIn-bericht gericht op de externe doelgroep, om de lancering van Ignys onder de aandacht te brengen en verkeer naar de landingspagina te stimuleren.
  4. Projectcoördinatie:
    • Dagelijkse afstemming met het projectteam om voortgang te bewaken en feedback te verwerken.
    • Tijdig opleveren van communicatiemiddelen en coördinatie met externe leveranciers.

Resultaat

Dankzij een zorgvuldige en strategische aanpak is de interne lancering succesvol verlopen. De intranetpagina trok veel bezoekers en relatiemanagers waren enthousiast over de nieuwe dienst. Er werden meerdere interne informatie aanvragen gedaan. Door de animatievideo konden klanten direct kennismaken met de mogelijkheden van Ignys, wat leidde tot positieve reacties en een hogere betrokkenheid.

Conclusie

Met de softlancering van Ignys heb ik Newtone ondersteund bij het effectief positioneren van hun nieuwe payrollplatform, zowel intern als extern. Door een sterke merkidentiteit te koppelen aan toegankelijke communicatie is Ignys nu stevig verankerd binnen de organisatie en aantrekkelijk gepresenteerd aan potentiële klanten.

Animatievideo

De video is ontwikkeld door Daan Viergever van Foor Agency. Ik verzorgde de scriptredactie en coördinatie van de productie. De animatie speelt een belangrijke rol in het visueel en begrijpelijk maken van de waardepropositie van Ignys, zowel intern als extern.

Merel van Hoogstraten

Wat mij kenmerkt:

  • Creativiteit: Mijn creativiteit reikt verder dan marketing en communicatie. Ik ontwerp ook kaarten en posters met prints van zelfgekweekte gedroogde bloemen van mijn dakterras in Delft. 
  • Tuinieren: Naast het kweken van bloemen geniet ik ook van moestuinieren. Het geeft me rust om met mijn handen in de aarde te werken.
  • Bourgondiër: Ik kan enorm genieten van lekker eten en drinken. Dit kan in de horeca maar ik houd er ook van om zelf in de keuken te staan.
  • Passie voor mkb: Ik heb een grote voorliefde voor het mkb en werk graag met ondernemers die net zo gedreven zijn als ik.
  • Spring in ‘t veld: mijn moeder noemde mij vroeger haar ‘spring in ’t veld’. Ik heb een flinke dosis energie en heb een open en positieve instelling.

Samenwerken?

Elke samenwerking wordt volledig afgestemd op jouw doelen. Of je nu een krachtig merk wilt bouwen, een salesfunnel nodig hebt of creatieve ideeën zoekt, samen brengen we jouw visie over op jouw doelgroep. Klaar om jouw marketing naar een hoger niveau te tillen?